Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • MarcinJJ
    odpowiedział(a)
    Ostatnie 2 zmiany Castrol Magnatec 5W40. Rocznie ok. 12 tys. km, troche w warunkach podmiejskich troche w trasie - w celach prywatnych. Olej zmieniam co 10-15 tys.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez MarcinJJ
    Czy waszym zdaniem zmiana oleju pomoże?
    Jakiego oleju używasz, jakie warunki eksploatacji i jak często zmienisz olej ?

    Zostaw komentarz:


  • MarcinJJ
    odpowiedział(a)
    Koledzy odświeże trochę temat rozrządu w 1.4 tsi caxa 122 KM. Co jakis czas przy rozruchu (bez względu czy poranny czy po całym dniu jezdzenia) słychać chrobotanie łańcucha. Trwa to chwile. Czy waszym zdaniem zmiana oleju pomoże? Słyszałem taka teorie że zmiana oleju powoduje m.in. cichsza pracę silnika itp. i może wyeliminować mój problem. Czy ktoś może coś podpowiedzieć?pozdrawiam ????

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez orzel720
    Zamieszczone przez crom.de
    orzel720, po tylu gnojówkach chcesz iść w CAXA?
    potrzebuję auta w 90% do małego miasta tak więc ropniak średnio się nadaje - chociaż najwięcej frajdy daje
    Generalnie - chce benzynkę ALE kto wie jak coś trafi się sensownego w ropie?
    Napewno musi być FL raczej liftback, Elegance fajnie by było jakby miał xeny, multikierę no i ładny lakier!
    Ja mam taką ale na sprzedaż za ok 2 lata ;-)

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    crom.de, 3 bieg i rura, najlepiej jeszcze pod gorke, jak podczas przyspieszania czujesz falowanie chwilową utratę mocy,, jest to właśnie problem z WG

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez crom.de
    orzel720, po tylu gnojówkach chcesz iść w CAXA?
    potrzebuję auta w 90% do małego miasta tak więc ropniak średnio się nadaje - chociaż najwięcej frajdy daje
    Generalnie - chce benzynkę ALE kto wie jak coś trafi się sensownego w ropie?
    Napewno musi być FL raczej liftback, Elegance fajnie by było jakby miał xeny, multikierę no i ładny lakier!

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    orzel720, po tylu gnojówkach chcesz iść w CAXA? :shock:
    prezes73, jak się sprawdza WG bez wyciągania turbo? Wiesz to?

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez orzel720
    co to WG?
    LUKI zapodał taki filmik ;-)
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bYqAQ7vd3mE[/youtube]

    temat masz TU

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    co to WG?

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    orzel720, bez szaleństw
    tak myśląc to lepiej wymienić cały silnik, bo może się coś stać. jak nie będzie nic niepokojącego to ja bym nie robił, bo poco ;-)
    jak chcesz kupić to sprawdź jeszcze turbinkę, a zwłaszcza WG, też przypadłość CAXA

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    doczytałem na forum że MY2012 jest miodzio... ale nic nie znalazłem ciekawego...
    Chyba ze kupić i dla spokoju ducha wymienić na Ori w ASO - jaki byłby całk koszt brutto z robocizną?

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Kurczę - wymieniony rozrząd - niedobrze... Nie wymieniony - także niedobrze bo może klęknąć podczas powrotu i tak w koło Macieju...
    :lol:
    No niestety, silnik niestety pod tym względem tak wygląda, ale to że wymieniony napinacz i łańcuch, to już jest dobrze ;-)
    Zamieszczone przez orzel720
    Wg VIN: Data produkcji: 2010-09-16... Jak myślicie - jest szansa że będzie OK?
    Powinno być ok, ale nikt głowy za to nie da.

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    Kurczę - wymieniony rozrząd - niedobrze... Nie wymieniony - także niedobrze bo może klęknąć podczas powrotu i tak w koło Macieju...


    Jaka wersja przy caxa jest optymistyczna?

    [ Dodano: Sro 24 Sie, 16 16:50 ]
    Wg VIN: Data produkcji: 2010-09-16... Jak myślicie - jest szansa że będzie OK?

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez orzel720
    Hmmm czyli pytanie - dlaczego nie wymienił wariatora?
    Cena?
    Zamieszczone przez orzel720
    Podobno w maju 2010 poprawiono rozrząd ale może ktoś potwierdzi/poprawi datę?
    widzisz, niby poprawiony a wymienili i napinacz i łańcuch, czyli poprawiony może był ale i tak do d...

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    prezes73, Hmmm czyli pytanie - dlaczego nie wymienił wariatora? za drogo czy też nie był problematyczny?
    wg mojego niezależnego rozeznania i otrzymanych skanów - sprzedawca serwisował auto od nowości regularnie w ASO a później przez 3 lata poza także w serwisie specj, w Skodzie...

    [ Dodano: Sro 24 Sie, 16 15:41 ]
    prezes73, może ten silnik już miał już fabrycznie ten lepszy nastawnik???

    Podobno w maju 2010 poprawiono rozrząd ale może ktoś potwierdzi/poprawi datę?

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    orzel720,
    Z tego zestawu wynika że został wymieniony zestaw FAI i tylko łańcuch, napinacz i ślizgi. Nastawnik i zębatki zostały stare.

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    Hej!

    Mam pytanko ponieważ mam na oku 1.4 CAXA 2010/11:
    Wg sprzedającego i jego faktury w ramach wymiany rozrządu przy 90 tkm- założył takie części:
    - "zestaw naprawczy rozrządu 1.4TSI" symbol: TCK178NG
    - "uszczelka pokrywy rozrządu" - 03C109287G
    - "simering rozrządu 35x48x10 - 038103085E
    - robocizna - 470zł

    Jak myślicie nt w/w częsci - to jakieś dobre, czego nie wymieniono a powinno być?

    Zostaw komentarz:


  • driven22
    odpowiedział(a)
    Jeżeli nie będziesz serwisował auta w ASO nie masz gwarancji na rozrząd. Jest to oficjalna odpowiedź z centrali którą otrzymałem w związku ze zmieleniem zaworów i tłoka w moim TSI. W przypadku awarii rozrządu ASO jak i Centrala sprawdza to baaardzo dokładnie. Podstawą odmowy jest nawet rzekomy niski stan oleju innych aspektów nawet nie ma co poruszać. Możesz bajdolić że ty serwisowałeś w niezależnym serwisie i robili wszystko- i tak otrzymasz informację, że ASO wychwyciłoby np nieprawidłowa pracę silnika itd., że wykonałoby testy które by to wychwyciły (co jest bzdurą) ale taka jest rzeczywistość. Niestety to nie USA że przeciągną producenta po podłodze. Skoda w moim przypadku zrobiła taką zlewkę, że mimo, że chciałem kupić nowego Superba powiedziałem sobie, że nie po takim potraktowaniu (a olej LL wymieniany co 12 tys, filtry ori itd.).

    Jeszcze jedno - jeżeli twoje ASO twierdzi że odgłosy z silnika są "naturalne" nie wypuść auta z ASO puki nie wpiszą tego w zlecenie i w książkę. Zobaczysz jak będą kręcić żeby tego nie wpisywać..

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rlapinski
    Komplet z nastawnikiem.
    Hmmm, rozważania o zasadności wymiany rozrządu powracają. Serwis twierdzi, że to odgłosy naturalne. Wymiana u Kolegi niczego nie zmieniła.
    Zamieszczone przez rlapinski
    Objawy różne w zależności od tego czy silnik ciepły czy zimny oraz od temperatury na zewnątrz - grzechotanie lub klekot.
    Też zauważyłem, że terkotanie zależy od warunków zewnętrznych /rano cisza, a po godz. postoju znów czasem krótko terkocze :roll: (przez ostatnie 2 tygodnie była cisza), ruletka :szeroki_usmiech
    I znów nie wiadomo co z tym fantem począć :?: .

    Zostaw komentarz:


  • rlapinski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony
    Zamieszczone przez rlapinski
    U mnie rozrząd zaczął hałasować ponownie po roku czasu od wymiany.
    Przypomnij, co było wymieniane i jakie były objawy ? Jakie masz teraz objawy ? Jaki napinacz dostałeś ?
    Komplet z nastawnikiem. Sam napinacz ostatnio udało mi się wymienić w ramach gwarancji na najnowszy - nic nie pomogło. Objawy różne w zależności od tego czy silnik ciepły czy zimny oraz od temperatury na zewnątrz - grzechotanie lub klekot.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rlapinski
    U mnie rozrząd zaczął hałasować ponownie po roku czasu od wymiany.
    Przypomnij, co było wymieniane i jakie były objawy ? Jakie masz teraz objawy ? Jaki napinacz dostałeś ?

    Zostaw komentarz:


  • rlapinski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kkuligowski
    Zamieszczone przez rlapinski
    Zamieszczone przez strazakp
    rlapinski, niestety ale w takich sytuacjach może pomóc tylko TVN Turbo :-) :-/
    Aso przeważnie gra na zwloke i kręci tak by zniechęcić klienta z problemem!!!
    Nie mam czasu na takie pierdoły. Po prostu nie kupie więcej auta z grupy VW.
    A pewnie inne marki czekają z kwiatami w sewisach.
    Jak pisałem "nie ma teraz na rynku marki co nie posiada wady"
    Jak nie skrzynie, dwu masy, wtryski to elektryka albo blacharka. Gwarantuję że żaden serwis czy to ASO czy prywatny nie chce wywalić kasy a jak zniechęci (patrz 2 posty wyżej) klienta to już są na plus.
    Sporo ludzi ma podobne zdanie że VW to już nie ten ale rankingi sprzedaży np Skody przeczą temu stwierdzeniu. Taki samochód dla "kowalskiego" i dla floty.
    Myślę że to nie wątek na tego typu dyskusje, ale dodam tylko zanim jeszcze zdążyłem naprawić rozrząd, to posypała mi się skrzynia (łożyska nie wytrzymały nawet 100k przebiegu). Do tego czeka mnie naprawa zamka i elektryki szyby - psuje się więc wszystko. A propos flot, to mam w rodzinie osobę, która co nieco mogą powiedzieć o jakości tych aut. Argument w przypadku flot jest tylko jeden - cena.

    ... a jeszcze zapomniałem o już trzeciej pompie wody, świszczącej uszczelce w drzwiach i kratce nawiewu, która uległa samozniszczeniu. Skoda to EKO auto - sama ulega biodegradacji

    Uprzedzając dodam, że jestem pierwszym właścicielem i dbam o auto. W dodatku jest garażowane.

    Zostaw komentarz:


  • kkuligowski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rlapinski
    Zamieszczone przez strazakp
    rlapinski, niestety ale w takich sytuacjach może pomóc tylko TVN Turbo :-) :-/
    Aso przeważnie gra na zwloke i kręci tak by zniechęcić klienta z problemem!!!
    Nie mam czasu na takie pierdoły. Po prostu nie kupie więcej auta z grupy VW.
    A pewnie inne marki czekają z kwiatami w sewisach.
    Jak pisałem "nie ma teraz na rynku marki co nie posiada wady"
    Jak nie skrzynie, dwu masy, wtryski to elektryka albo blacharka. Gwarantuję że żaden serwis czy to ASO czy prywatny nie chce wywalić kasy a jak zniechęci (patrz 2 posty wyżej) klienta to już są na plus.
    Sporo ludzi ma podobne zdanie że VW to już nie ten ale rankingi sprzedaży np Skody przeczą temu stwierdzeniu. Taki samochód dla "kowalskiego" i dla floty.

    Zostaw komentarz:


  • rlapinski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez strazakp
    rlapinski, niestety ale w takich sytuacjach może pomóc tylko TVN Turbo :-) :-/
    Aso przeważnie gra na zwloke i kręci tak by zniechęcić klienta z problemem!!!
    Nie mam czasu na takie pierdoły. Po prostu nie kupie więcej auta z grupy VW.

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    rlapinski, niestety ale w takich sytuacjach może pomóc tylko TVN Turbo :-) :-/
    Aso przeważnie gra na zwloke i kręci tak by zniechęcić klienta z problemem!!!

    Zostaw komentarz:

Pracuję...